Google AdWords zaostrza politykę ochrony danych

Od 17 maja 2011 roku pojawi się znacząca zmiana w regulaminie AdWords. Jak twierdzi Google, ma ona na celu lepszą ochronę danych osobowych użytkowników trafiających za pomocą reklam na strony internetowe lub korzystających na nich z transakcji finansowych. Wszyscy reklamodawcy muszą się dostosować do zmian, w przeciwnym razie ich reklamy zostaną zablokowane.

W przypadku, gdy witryna reklamodawcy zbiera informacje o użytkowniku lub korzysta z transakcji finansowych, musi po zmianach regulaminu AdWords spełniać następujące warunki:

  • Użytkownicy korzystający ze strony muszą zostać wyraźnie poinformowani przed zbieraniem danych osobowych w jakim celu jest to dokonywane.
  • Musi istnieć opcja rezygnacji z otrzymywania wiadomości, na jakie zgodzili się użytkownicy. Dotyczy to wszelkich możliwości komunikacji: poprzez mail, telefon i inne.
  • W przypadku, gdy poprzez stronę www dokonywane są płatności, transakcja musi być przeprowadzana za pośrednictwem zabezpieczonego połączenia SSL.

Jakie konkretne dane osobowe i finansowe będą podlegać tej specjalnej ochronie? Google to dokładnie precyzuje. Do danych osobowych zostały zaliczone:

  • Imię i nazwisko
  • Adres E-mail
  • Adres korespondencyjny
  • Numer telefonu
  • Data urodzenia
  • Numery identyfikacyjne występujące w danym kraju (PESEL, NIP, REGON, numer ubezpieczenia, numer prawa jazdy, itp.)
  • Panieńskie nazwisko matki

W przypadku informacji finansowych, następujące dane muszą zostać przesyłane przy pomocy zabezpieczonego protokołu SSL:

  • Numery kart kredytowych/płatniczych, kody transakcji, itp.
  • Numery kont bankowych
  • Numery identyfikacyjne występujące w danym kraju (PESEL, NIP, REGON, numer ubezpieczenia, numer prawa jazdy, itp.)

Najlepiej jak najszybciej zadbać o dostosowanie swoich reklamowanych za pomocą AdWords storn internetowych do nowego regulaminu. Unikniemy dzięki temu zablokowania reklam po 17 maja 2011.

Dodaj komentarz