Od 17 maja 2011 roku pojawi się znacząca zmiana w regulaminie AdWords. Jak twierdzi Google, ma ona na celu lepszą ochronę danych osobowych użytkowników trafiających za pomocą reklam na strony internetowe lub korzystających na nich z transakcji finansowych. Wszyscy reklamodawcy muszą się dostosować do zmian, w przeciwnym razie ich reklamy zostaną zablokowane.
W przypadku, gdy witryna reklamodawcy zbiera informacje o użytkowniku lub korzysta z transakcji finansowych, musi po zmianach regulaminu AdWords spełniać następujące warunki:
- Użytkownicy korzystający ze strony muszą zostać wyraźnie poinformowani przed zbieraniem danych osobowych w jakim celu jest to dokonywane.
- Musi istnieć opcja rezygnacji z otrzymywania wiadomości, na jakie zgodzili się użytkownicy. Dotyczy to wszelkich możliwości komunikacji: poprzez mail, telefon i inne.
- W przypadku, gdy poprzez stronę www dokonywane są płatności, transakcja musi być przeprowadzana za pośrednictwem zabezpieczonego połączenia SSL.
Jakie konkretne dane osobowe i finansowe będą podlegać tej specjalnej ochronie? Google to dokładnie precyzuje. Do danych osobowych zostały zaliczone:
- Imię i nazwisko
- Adres E-mail
- Adres korespondencyjny
- Numer telefonu
- Data urodzenia
- Numery identyfikacyjne występujące w danym kraju (PESEL, NIP, REGON, numer ubezpieczenia, numer prawa jazdy, itp.)
- Panieńskie nazwisko matki
W przypadku informacji finansowych, następujące dane muszą zostać przesyłane przy pomocy zabezpieczonego protokołu SSL:
- Numery kart kredytowych/płatniczych, kody transakcji, itp.
- Numery kont bankowych
- Numery identyfikacyjne występujące w danym kraju (PESEL, NIP, REGON, numer ubezpieczenia, numer prawa jazdy, itp.)
Najlepiej jak najszybciej zadbać o dostosowanie swoich reklamowanych za pomocą AdWords storn internetowych do nowego regulaminu. Unikniemy dzięki temu zablokowania reklam po 17 maja 2011.